Fyra veckor

Idag är det prick fyra veckor kvar till BF. Fyra veckor! Kan inte riktigt förstå att Du snart är hos oss. Ett helt år av väntan och snart är Du äntligen här. Hos oss, mamma och pappa som längtar så mycket efter att träffa dig.

Det har varit ett händelserikt år för oss. Jag minns när vi plussade den 7e januari och lyckan var total. Jag minns tyvärr också allt för väl hur jag började blöda där i februari och vi insåg att den lilla älsklingen inte skulle stanna kvar. Men mest av allt minns jag hur vi flera veckor senare fick se Dig sprattla på ultraljudsskärmen. Vi som trodde att de plus som stickorna visade i februari och mars bara var "rester" från missfallet. Att det var därför dom visade plus, att graviditetshormonerna inte helt lämnat kroppen ännu. Men tänk så fel vi hade.

För där inne låg ju Du. 3 cm lång med ett hjärta som slog så fint. Chockade men så oerhört lyckliga lämnade vi sjukhuset med vetskapen om att ett nytt liv blivit till. Och det enda vi kunde göra var att hoppas att Du ville stanna kvar där inne och växa dig stor och stark så att du en dag skulle vara redo för att komma ut och förgylla vårt liv. Och så blev det ju. För snart är Du här hos oss. Vi älskar dig, vem du än är <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0